Ons team

Afi Koto is voorzitter van stichting FEMME en Togolese van origine. In 2007 ontmoette ze Paul Hoogendoorn in Togo en een jaar later is zij in Nederland komen wonen. Inmiddels zijn Paul en Afi al enkele jaren getrouwd en wonen ze met hun vier kinderen in Harderwijk. Afi heeft nog steeds veel contact met haar familie en vrienden in Togo. Zij heeft zelf ervaren hoe belangrijk het als meisje is om goed onderwijs te krijgen. Het bepaalt je toekomst.

Afi Koto_edited   Afi Koto

Sander Hoogendoorn en Mariëlle Hoogendoorn-van Reisen zijn penningmeester en secretaris van stichting FEMME. Sander is de jongere broer van Paul Hoogendoorn en betrokken geraakt toen zijn broer in 2007 les ging geven in Togo en voor bijna een jaar vertrok. Mariëlle is de partner van Sander en ook in Togo geweest toen Paul en Afi daar in 2008 zijn getrouwd. De liefde voor Togo was geboren.

Sander Hoogendoorn_edited  Marielle van Reisen_edited

Sander Hoogendoorn                    Mariëlle Hoogendoorn-van Reisen

Het Nederlandse team bestaat tot slot uit Dédé Adote. Tot haar 15e heeft zij in Togo gewoond en daarna heeft ze in Frankrijk gestudeerd. Inmiddels woont zij sinds 2013 in Nederland.

Dédé Adote

Samen met hun lokale vrijwilligers Kokumensha Koto (voorzitter), Esegbe Ayivi-Bidi (penningmeester), Lucas Komi Nyagbe, Aku Yayra Klu en Seyram Gbokli doen zij er alles aan om de meisjes in Togo te steunen bij het realiseren van een betere toekomst.

Kokumensha Koto

Esegbe Ayivi-Bidi